Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

WYJAZD PROJEKTOWY DO KRAKOWA

W poniedziałek 28.11.2022 r., odbyła się wycieczka do Krakowa do British Council w ramach projektu: „Mój rozwój – moja przyszłość”. British Council jest brytyjską międzynarodową organizacją zajmującą się relacjami kulturowymi, oferuje również różnorodne możliwościami edukacyjne. W wycieczce wzięły udział uczennice z klas: 2a i 2b. Celem wyjazdu było poznanie różnych aspektów kultury brytyjskiej oraz przełamanie barier w mówieniu w języku angielskim w sytuacji pozaszkolnej.

Wyjechaliśmy rankiem sprzed budynku szkoły. Po przyjeździe do Krakowa korzystając z pięknej aury i chwili wolnego czasu udaliśmy się na spacer po rynku i przy okazji zwiedziliśmy Kościół Mariacki. Następnie młodzież została podzielona na dwie grupy. Pierwsza grupa udała się do punktu celowego – British Council na godzinne warsztaty kulturowo-językowe, druga natomiast kontynuowała zwiedzanie malowniczego Krakowa. Następnie dokonaliśmy zamiany grup.

Zajęcia prowadziła sympatyczna pani lektor – Elżbieta Chudoba. Przyjazna atmosfera sprzyjała otwartości i łatwości w wyrażaniu swoich opinii w języku angielskim. Temat zajęć był bardzo ciekawy: „Kreatywność jest świetna – (koncentracja na brytyjskim filmie i sztuce kreatywnej lub rozwoju kreatywnego myślenia)” – Creativity is Great – (focus on UK Film and creative arts or creative thinking development).

Licealistki z entuzjazmem przystąpiły do wykonywania zadań i wykazując się przy tym dużą chęcią współpracy. Tworzyły między innymi własne kolaże zawierające wybrane przez siebie zdjęcia i podpisy. Następnie prezentowały prace w dwuosobowych grupach w języku angielskim przed swoimi koleżankami z grupy. W nagrodę otrzymały podręczniki pt.: ‘Find time for your future’ wydawnictwa British Council oraz długopisy.

Po zajęciach przy pomniku Adama Mickiewicza zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie naszej projektowej ekipy i udaliśmy się do restauracji „Smakołyki” na obiad, skąd po pysznym posiłku wyruszyliśmy się w drogę powrotną do Tuchowa. Uczestniczki wycieczki były bardzo usatysfakcjonowane z pobytu w Grodzie Kraka oraz ciekawej i atrakcyjnej formy nauki języka angielskiego.